2010. február 17., szerda

Elfelejtett emlékeim - 7. fejezet

Sziasztok!
Íme egy új fejezet, remélem tetszeni fog. Jó olvasást!
Nita


A születésnap

Másnap kipihentem ébredtem. Nem emlékeztem az álmomra. Idegesítő volt, mivel tudtam, hogy álmodtam, és megint olyan félelmetest, de nem emlékszem. Hiába töröm a fejem. Hirtelen valaki kinyitotta az ajtót.
- Boldog tizenkettedik születésnapot, kicsi Alice! – kiáltott Adeline néni.
- Jó reggelt, nénikém! Köszönöm! – kipattantam az ágyból, és a karjaiba futottam.
- Jól aludtál, kedveském? Mit csináljunk ma? És mi legyen az ebéd?
- Jól aludtam, köszönöm. Ebédre nincs különösebb kívánságom. – mosolyogtam. Ma szeretnék a húgommal lenni.
- Rendben, drágám. Akkor felöltöztetlek, megfésüllek, kapsz reggelit, és mehetsz azonnal Cyntiához.
- Köszönöm Adeline néni, te vagy a legjobb nagynéni a világon! – harsogtam, és ismételten a nyakába ugrottam.
Amint lehetett bementem a húgom szobájába. Csendben aludt, én meg néztem. Adeline néni meséjéből emlékeztem, hogy mennyire szép egy ilyen kicsi baba. Cyntia tényleg gyönyörű volt, és a tökéletes ellentétem. Neki nem volt pajkos orrocskája, nem nézett ki úgy, mint egy kis manó, de a maga módján csodálatos volt.
Hirtelen felébredt, és rám meredt azokkal a hatalmas kék szemecskéivel. Tudtam, hogy beszélni nem tud, ahhoz ő még túl kicsi. Csak nézett és nézett, de a szemei hidegek voltak, olyan idegenek.
Nem baj, húgocskám, gondoltam. Majd szeretni fogsz, hiszen a testvéred vagyok, és a testvérek szeretik egymást. Adeline néni is megmondta.
Ekkor a kicsi felsírt. Megsimogattam az arcocskáját, de nem hagyta abba.
- Mami! – kiáltottam. Gyere gyorsan.
De a Mami nem jött. Talán nem hallja, hogy sír? Lehet, hogy meg kellene etetni. Hirtelen eszembe jutott valami. Talán a karomban megnyugszik, talán abbahagyja a sírást. Fogtam magam, és szépen alácsúsztattam a kezem. Megemeltem. Nem volt nehéz. Felegyenesedtem, és a karomba húztam. Kezdett nehéz lenni, de nem akartam letenni, már épp abbahagyta a sírást. A szoba túlsó végén ott volt a karosszék. Oda kellene sétálnom vele, ha leülhetnék, biztos nem fáradna el a karom. Odasétáltam. A végén már nagyon nehéznek éreztem. majdnem elejtettem a babát. Ekkor lépett be Mami.
- Mit csinálsz, Alice? Megőrültél? – rivallt rám. Hogy jut eszedbe ilyesmi? Majdnem elejtetted!
Erre kivette a kezemből Cyntiát.
- De Mami. – kezdtem ellenkezni.
- Semmi de! Egyedül nem jöhetsz be ebbe a szobába! Ő még nagyon kicsi! Könnyen baja eshet.
- Baja eshet? Tőlem? De vigyázok rá!
- Nem baj Alice, ide akkor se jöhetsz be!
- De Mami, én csak játszani szeretnék vele!
- Mary Alice Brandon! Ne ellenkezz velem!
A szemei villámokat szórtak. Jobbnak láttam kimenni. A Mami mérges rám. Mégsem szeret úgy, mint régen.
Lesétáltam a szalonba, és leültem a zongorához. De nem játszottam, hanem csak ráborultam, és zokogtam. Szerencsére senki nem talált rám. A hallból a Mami hangját hallottam.
- Adeline, ne engedd Alice-t Cyntia közelébe! Reggel, mikor bementem a kicsihez, Alice kezében volt, és majdnem elejtette. Még most is kerülget a frász, hogy mi lett volna, ha két perccel később érek be. Biztosan elejtette volna. Haszontalan egy gyermek! Most kimegyek. Szükségem van egy kis magányra, ne zavarjatok.
Lépteket hallottam, majd Adeline néni ült le mellém a zongorapadra.
- Mi a baj, kicsi Alice?
- A Mami nem szeret engem! Nem hagyta, hogy megmagyarázzam, hogy miért vettem fel Cyntiát, és nagyon leszidott.
- Ne butáskodj, Alice. A Mami nagyon szeret téged, de Cyntia még olyan kicsi! Őt meg nagyon félti.
- De én szeretnék vele lenni!
- Rendben, kicsi Alice! Feljöhetsz velem hozzá, és amíg kötök, a kezedben lehet. A Mami nem lesz mérges, mert ott leszek én is, és vigyázok rátok. Gyere, drágám!
Ezzel felmentünk Cyntia szobájába. Most éppen ébren volt, és nézelődött. A néni óvatosan felemelte, én pedig leültem a karosszékbe, és a karomba tette óvatosan. A másik széket odahúzta mellénk. Sokáig ültünk így. Cyntia elaludt, majd én is, mert nem emlékszem mi történt. Vagyis igen, de azt biztosan álmodtam. Mert az álmomban, mint ma is szeptember 13-a volt. Születésnapot ünnepeltünk, de nem az enyémet. Valaki másnak volt a születésnapja. Valakinek, aki fontos volt a bátyámnak. Hirtelen felültem. Bátyám? Nekem nincs is bátyám!
- Alice, mit csinálsz?- sikoltott a néném. Cyntia leesik!
És tényleg! A kicsi kicsúszott a karomból, és hiába kaptam utána, leesett a földre. Hangos sírásra fakadt. Erre berohant Mami.
- Hát itt meg mi folyik! Jó Ég! Cyntia! Alice, mit tettél?
- Mami, ne haragudj!- sírtam én is.
- Még hogy ne haragudjak! Majdnem megölted a testvéred! Irány a szobádba, és ne kerülj a szemem elé!
Sírva rohantam a szobámba, és magamra zártam az ajtót. Tényleg veszélyesek ezek a látomások! Egész nap az ágyamon feküdtem. Nem jött senki, hogy megvigasztaljon. Tényleg nagyon rossz lehetek, ha eddig itt hagytak egyedül!
Már teljesen besötétedett, amikor a néném jött be hozzám. Egy szelet süteményt hozott, meg egy pohár tejet.
- Kincsem, annyira sajnálom! Az én hibám volt. nem akartam, hogy szomorú legyél a születésnapodon. Meg tudsz bocsátani nekem?
- Adeline néni! Miket beszélsz! Hiszen én ejtettem el Cyntiát! És a Mami most utál!
- Dehogy kicsikém! Csak nagyon megijedt! Szeret téged!
- De elfelejtette a születésnapomat!
- Nem édesem, csak ma nagyon elfoglalt volt! Meg különben is lehet, hogy még bejön hozzád! Amúgy elmondod mi történt? Miért ejtetted le Cyntiát?
- Adeline néni! Én félek neked elmondani!
- Na de, kedvesem! Én sose bántottalak! És nem is foglak. Ne félj nekem elmondani semmit!
- De nem akarom, hogy megijedj!
- Ha odaadom az ajándékodat, elmondod?
- Na, jó, rendben. – mosolyodtam el.
- Akkor boldog születésnapot Alice!- És egy kis csomagot húzott elő a kötényéből. Kibontottam, és egy füzetet találtam benne, de olyan gyönyörűt, mint még sosem. – Ez egy napló, kedvesem. Ebbe beleírhatod minden titkod, álmod, vágyad. Meghallgat, és nem válaszol.
- Köszönöm Adeline néni! Ez meseszép! Akkor elmesélem, mit álmodtam. Ugyanis a karosszékben elaludhattam. Azt álmodtam, hogy nagyon sokkal később szintén szeptember 13-a van, de most nem az én születésnapomat ünnepeljük, hanem egy lányét, aki a bátyámnak nagyon sokat jelent. És ez nem tudom mit jelent! Nekem nincs bátyám Adeline néni! Én annyira megijedtem!
- Elhiszem, drágám! Most én is megijedtem! Olyan sokat álmodsz!
- És mind olyan valóságosak!- szepegtem.
- Semmi baj, kicsim. Majd elmúlik.
Bólintottam, és hálásan kortyolgattam a meleg tejet, amit a néni hozott nekem. elmajszoltam a süteményt, majd lefeküdtem aludni.
- Adeline néni! Köszönöm a naplót! Majd elkezdem írni.
- Jó éjt, édes Alice! Aludj jól!
- Jó éjt Adeline néni!

6 megjegyzés:

  1. jajh de joo ,csak szegény Alice itt az anja tök izé még azt sem hagyta ,hogy megmagyarázza ,ááá !! Am téll nagyon joo,mikor lesz kövi:O???

    VálaszTörlés
  2. Szia Nita! Szegény Alice. :( Annyira sajnálom szegénykét. Nem elég, hogy a látomásai frászt hoznak rá, most még a születésnapját is tönkretették. Mindenesetre az is feltűnt, hogy Alice már "látomások"-nak hívja az "álmait". Úgy tűnik, kezd rájönni valamire(?)
    Nagyon jó volt ez a fejezet! Alig várom a következőt!

    VálaszTörlés
  3. Szia Nika!
    Örülök, hogy tetzik az írásom. Meg van az oka az anyukája viselkedésének, és hidd el nálam senki nem sajnálja jobban a kicsi Alice-t. A következő szombaton lesz, remélem fel tudom rakni időben.

    Szia Liz!
    Én úgy gondolom, hogy amikor valaki vámpír lesz, elfelejt dolgokat a régi életéből, viszont megmarad a jelleme, a gondolkodásmódja, hiszen az a személyiségéhez tartozik, és senki nem tud teljesen kibúji a bőréből. A Meyer-féle Alice egy tetőtől talpig életvidám, magabiztos nő, aki mindent megkap, amit megkíván. Ahhoz, hogy ilyen jól tudja szervezni az életét, és ne érjék olyan meglepetések, amiktől hátast dob, meg kell tapasztalnia valamikor az életet. Mivel fiatalon lesz vámpír, mindössze 19, ezért sok mindent kell belesűrítenem. Így akármennyire szenvedek vagy örülök vele együtt, mikor kitalálom a mindennapjait, igyekszem, hogy olyan dolgok történjenek vele, amelyektől érett és tapasztalt lesz, hogy hű maradhasson ahhoz a karakterhez, amelyet Meyer megalkotott. És lehet, hogy a könyvben sokszor felszínesnek tűnik, és túl sok( mint ahogy Edward sokszor utal rá), szerintem ez egy kísérlet arra, hogy bebzonyítsa magának, hogy a múltja nélkül a jövő ismeretében boldog lehet a jelenben. És tudom, hogy ezekből semmire se fog emlékezni, amikor megölöm, de azt hiszem, hiába felejti el az életét a jelleme nem változik meg. És ezek, amik most történnek vele, és amik még fognak, jelentősen befolyásolják a jellemét.
    Na ez egy jó hosszú válasz lett, de szívesen megosztom veled a nézeteimet. Meg különben is, úgy se tudnám megtartani magamnak, mert olyan szemfüles vagy, hogy mindig ráérzel minden egyes fejezet lényegére.
    Üdv.:
    Nita

    VálaszTörlés
  4. Nita, örülök a válaszodnak, és egyáltalán nem zavar, hogy hosszú. :) Elhiszem, hogy nehéz annyi mindent összesűrítened abba a 19 évbe. De azért én remélem, hogy azon is gondolkodsz, hogy majd esetleg a vámpír Alice életét is leírod nagyjából. Nekem már támadt olyan ötletem, hogy elkezdem onnan, hogy Alice átváltozik, aztán találkozik Jasperrel, egészen addig, hogy Edward, Bella és Renesmee végre boldogan élnek. :) Mert remélem, azt azért tudod (vagy legalább is sejted), hogy nekem is az Alice-Jasper páros a kedvencem. Az én történetemben nem azért "öltem meg" Alice-t, mert nem kedvelem, hanem, mert máshogy nem tudtam volna azt a történetet megírni. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Liz!
    Természetesen levontam a megfelelő következtetéseket, így gondoltam, hogy nem azért szabadultál meg Alice-től, mert nem szereted.
    Amúgy gondoltam rá, hogy megírom a vámpíréveit is, de még nem agyaltam rajta annyit. Esetleg írhatnánk közösen is, ugyanis nekem csak pár ötletem van, így elég nehezen tudnám kitölteni a többi időt. De ez még a jövő zenéje.

    VálaszTörlés
  6. Nita, szerintem ez remek ötlet! Majd, ha odaértél, beszélhetünk róla! :)

    VálaszTörlés