2010. február 27., szombat

Elfelejtett emlékeim - 10. fejezet

Az iskola

Reggel korán ébredtem, még éppen csak pirkadt. Arra gondoltam, elkezdhetném írni a naplómat. Elővettem, és kinyitottam, kerestem egy tollat is. Közben, hálóingben az asztalomhoz húzódtam, lekuporodtam a székre, és felhúztam a lábaimat, hogy ne fázzanak. s gondolkodtam, hogyan is kezdjem el. Egyáltalán mit írjak bele?
Nagyon elmerülhettem a gondolataimban, mert csak sokára vettem észre, hogy Adeline néni a szobámba lépett. Meglepődhetett, hogy ébren talál, de nem firtatta.
- A Papa kért, hogy mondjam meg neked, miután megreggeliztél, vár a dolgozószobájában. Beszélni szeretne veled.
- Jó, már én is beszélni szerettem volna vele. Megemlítem neki az iskolát.
Gyorsan felöltöztem. Kedvenc szoknyámat húztam fel, a piros kockásat. Hirtelen kétség furakodott a gondolataimba.
- Adeline néni! Ugye, most még nem kell fűzőt viselnem? Nem a legkényelmesebb ruhadarab.
- Jaj, dehogy, kincsem!- nevetett a néni – tegnap bálban voltunk, oda szükséges a megfelelő öltözet, itthon, hacsak nem estély van, nyugodtam maradhatsz a szokott alsóneműdben. Nekünk még ugyanaz a tizenhárom éves kislány vagy, aki eddig is voltál. Nem szeretnénk koravén dámát faragni belőled.
- Most nagyon megnyugtattál, nénikém. – nevettem vele együtt.
Ezután gyorsan megettem a zabkásámat, és az izgalomtól kipirult arccal kopogtattam a Papa ajtaján.
- Gyere be. Alice.
- Jó reggelt, Papa. A néni küldött, és jöttem volna én is, mivel beszélni szeretnék veled.
- És miről szeretnél velem beszélni, kislányom?
- A jövőmről, Papa.
- Nagyszerű, hiszen én is pont erre gondoltam. Mivel már elég nagy vagy, ha te is szeretnéd, örülnék, ha valamilyen iskolát keresnénk neked. Jó dolog, ha az ember meg tud állni a lábán. Megtanulnál varrni, főzni, ha kedved van, tanulhatsz nyelveket, zenét. Esetleg irodalmat. A tudományokat meg, kérlek kicsi Alice, hagyd meg a férfiaknak.
- Ez egy nagyon jó ötlet, nagyon szívesen mennék iskolába. Talán a sok tanulás közben még barátokra is szert tehetnék.
- Akkor ezt megbeszéltük. Körülnézek a környéken, és megkérdezek pár embert, hogy melyik környékbeli iskolát ajánlják. Arra gondoltam, talán nem lenne rossz ötlet a bentlakásos iskola, ugyanis jó lenne, ha egy kicsit elszakadnál a családtól, és önállósodnál. Mit szólsz ehhez a megoldáshoz?
- Papa, ha te ezt jónak látod, én elfogadom. Nehéz lesz beilleszkedni, de majd megoldom.
- Ez a beszéd. Ma este megbeszélem a Mamával is, és amint találok valami iskolát, szólok.
A Mami örömmel fogadta a Papa ötletét, és nem telt bele két hétbe a Papa talált is egy megfelelőnek tűnő iskolát. Persze beleegyeztem, és október elején már egy idegen helyen, idegen emberek között találtam magam. Úgy gondoltam eljött az ideje a naplóírásnak.

3 megjegyzés:

  1. Szia Nita!
    Hűha, szóval Alice iskolába került. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan fognak ott alakulni a dolgai. Az apukája kifejezetten szimpatikus a számomra, bár, egy kicsit úgy érzem, csak akkor szán a lányára egy kis időt, ha fontos dologról van szó. Mindenesetre kedves tőle - és Alice anyukájától is -, hogy támogatták az iskoláztatás felől. (egy részről pedig ez természetes, hiszen mire vannak a szülők, ha nem arra, hogy támogassák a gyerekeiket?) Nagyon kíváncsi vagyok, mit fog Alice írni a naplójába.
    Már nagyon várom a folytatást!
    Remek volt ez a fejezet, és továbbra is a te fanficjeid a kedvenceim! :)
    Üdv,Liz

    VálaszTörlés
  2. nagyon joo lett csak így tovább!!

    VálaszTörlés
  3. Szia Nika!
    Örülök, hogy tetszett a történet.

    Szia Liz!
    Igazán jól esik, hogy ennyire szereted olvasni a történeteimet. Bevallom, én is alig várom, hogy felkerüljön a tiedre a friss:).
    Elárulhatom, hogy hamarosan megtudod, hogy mi kerül a naplóba:)
    Alice-t szeretik a szülei, de az anyukája most el van foglalva a kishúgával, apukája a család anyagi biztonságát szeretné biztosítani, hiszen ha belegondolsz lassan kitör az első vh... Így Alic-re csak Adeline-nak van ideje, de szerintem ez nem akkora baj.
    Igyekszem izgalmasan megírni az iskolában történteket, de lesz ezzel kapcsolatban egy kis meglepi is..
    Üdv, Nita

    VálaszTörlés